Зміни до статуту неприбуткової організації 2016

30070
25
Зміни до статуту неприбуткової організації 2016

"Якщо ви бажаєте замовити послугу по Змінам до статуту неприбуткових організацій - будемо раді виконати замовлення. Зміни до статуту."

Останнім часом українське податкове законодавство підлягає постійним змінам. Не оминули зміни й неприбуткові організації, термін з перереєстрації котрих закінчується 1.01.2017 року. Для багатьох, перереєстрація є доволі незрозумілою процедурою, котра має багато суттєвих моментів. Їх слід враховувати більшості громадських організацій, якщо ті все ще хочуть залишитися у реєстрі неприбуткових, після завершення новорічних свят.

Про новий Проект Наказу Міністерства фінансів України та термін для внесення змін

Термін для внесення змін триває до 1 січня 2017 року включно. Саме до цієї дати всі неприбуткові організації мають право переглянути свої установчі документи, зробити висновки щодо їх вдосконалення, внести деякі правки згідно актуального законодавства, якщо ті будуть необхідні, та зробити перереєстрацію. У випадку, якщо організація цього не виконає, її буде виключено з реєстру неприбуткових організацій.

Вкотре слід зауважити, що реєстрація не є чимось новим для неприбуткових організацій. Але ті компанії та підприємства, котрі не знають, як і що слід робити, повинні обов’язково ознайомитися з потрібною інформацією. Перш за все, слід звернутися у відповідний орган реєстрації, коли всі зміни будуть внесені в установчі документи. Якщо ж організація не зможе цього зробити, то держорган ДФС буде вимушений виключити її з реєстру.

З приводу цього на сайті ДФС уже є Проект Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження положення про реєстр неприбуткових організацій». Його поки що не прийняли, але коли це відбудеться, то будь-яка організація, котра не внесла відповідних змін та не пройшла перереєстрацію, збільшить свої шанси на виключення з реєстру неприбуткових організацій заднім числом, тобто з 1 січня 2015 року.

Важливо!

Також цікавим є той факт, що в новому проекті не вказано, що організація матиме право на повторне включення до реєстру. Мабуть, все-таки якась процедура буде. Але тоді цей термін, з 1.01.2015 по 1.01.2017, тобто два роки, організація буде вважатися платником податку на прибуток. Таке твердження вже має насторожити власників та членів неприбуткових організацій та установ.

Також слід розказати ще про одну особливість даного проекту. Перевірку повинні проходити лише ті організації та установи, котрі були внесені в реєстр до 1 січня 2015 року включно. Тобто організації, які були занесені до реєстру вже після цієї дати, перевірці підлягати не будуть, бо вони вже реєструвалися згідно нових вимог чинного Податкового Кодексу.

Узагальнюючи все, що було сказано вище, слід зазначити, що згідно нового Проекту Наказу Міністерства фінансів України, будь-яка неприбуткова організація, котра хоче залишитись в реєстрі, повинна виконати певні вимоги до 1 січня 2017 року. Про те, які вимоги пред’являються до організацій, мова піде далі.

Цікавий факт!

У власників неприбуткових громадських організацій залишається менше 3-х місяців для перегляду своїх статутних документів. Але, навіть, зараз наша компанія «Наказ» помічає під час аудиторських перевірок, що більшість організацій все ще не відповідають вимогам Податкового Кодексу України.

Основні вимоги до неприбуткових організацій

Нагадаємо

що перші зміни Податкового Кодексу України, які стосуються неприбуткових організацій, набули чинності ще у 2015 році.

Щодо змін, які відбулися в ПК України, варто сказати, що вони впливають як на громадські організації, так і на благодійні організації та творчі спілки, котрі займаються тією чи іншою діяльністю на території України. Згідно таких правок, усі організації повинні переглянути та перевірити на відповідність вимогам свої установчі документи, а також внести зміни в статути до 1 січня 2017 року включно.

У ст. 133, яка була доповнена певними пунктами 1 січня 2015 року, говориться про те, хто звільняється від обов’язків щодо сплати податків на прибуток. Такими юридичними особами є усі неприбуткові компанії, підприємства, організації, асоціації, благодійні, котрі відповідають вимогам цієї статті.

Тобто, в першу чергу, будь-якій громадській організації, котра хоче звільнитися від сплати податків на прибуток, потрібно відповідати певним вимогам згідно ПК України, а саме

  1. Реєстрація будь-якої організації повинна проходити згідно законів України «Про громадські об’єднання» від 22.03.12 та «Про благодійні організації» від 05.07.12, в залежності від її виду. Ця вимога вже повинна бути виконаною, ще на початковому етапі під час самої реєстрації.
  2. В установчому документі обов'язково повинні бути пункти щодо заборони розподілу отриманих прибутків та доходів організації серед власників, членів, працівників та інших учасників. Виключенням є лише заробітна плата працівників та ЄСВ, які нараховуються згідно чинного законодавства. Ця вимога вказується у статуті та інших документах.
  3. У разі припинення діяльності організації (ліквідація, злиття, перетворення, приєднання, поділ) у статуті передбачається повна передача активів іншій неприбутковій організації чи організаціям відповідного виду, або передача активів в державний бюджет.

В статуті кожної неприбуткової організації повинна бути вказана заборона розподілу отриманих прибутків. Сьогодні досить часто зустрічаються неприбуткові компанії чи підприємства, котрі не дотримуються цього. Тому, якщо ви є власником чи членом подібної установи, зверніть увагу на зазначену вимогу або ж повідомте про це уповноважену особу.

Передача активів

Третя вимога – це вказування передачі активів одній чи декільком організаціям в установчому документі. При цьому, інша неприбуткова організація, котрій передаються активи після ліквідації, обов’язково має бути відповідного виду.

Тому, якщо неприбуткова організація через ті чи інші причини вирішує припинити свою діяльність, згідно вказівки в установчому документі, вона зможе передати всі свої доходи іншій неприбутковій організації. Усе це має бути знайомим для власників подібних компаній чи підприємств, адже пункт, де йдеться мова про передачу активів, був внесений до Податкового кодексу раніше. Але на сьогоднішній день пункт розширили, і тепер передача активів можлива не тільки під час здійснення ліквідації, а й при поглинанні, приєднанні та перетворенні.

Коли змінилося податкове законодавство, разом із тим змінився перелік того, коли організації повинні передавати свої активи. Тому це теж слід враховувати згідно третього пункту ст. 133.4.1 ЗУ. Слід зауважити, що даний пункт жодним чином не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників житлових приміщень, тобто ОСББ.

Коли неприбутковою організацією буде виконана вимога передачі активів, а також перші дві вимоги (порядок проходження реєстрації та заборона розподілу отриманих прибутків), які зазначалися вище, то тільки тоді контролюючі органи зможуть внести її до відповідного реєстру.

Що ще слід переглянути?

Окрім вищесказаного, слід звернути увагу на п. 133.4.2. ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій». Згідно цього пункту, кожна неприбуткова організація має мати конкретні завдання, цілі та мету, в які й вкладатимуться її кошти. Крім того, в установчих документах також мають бути висвітлені конкретні джерела фінансування.

Коли ще була чинною ст. 157 ПКУ, тоді всі чітко знали, який прибуток оподатковується, а який ні. Сьогодні ж, коли статтю вилучили, і з огляду на п. 133.4.2., багато хто плутається в оподаткуванні. Тому, коли переглядатимуться статутні документи, слід звертати особливу увагу на пункти, в яких вказані мета, цілі та поставлені задачі і те, наскільки співставлені з основними джерелами фінансування. Адже джерела фінансування є прибутками (доходами) організації. І ці прибутки обов’язково мають витрачатися лише на статутні напрямки діяльності.

Узагальнюючи сказане, слід зазначити, що будь-яка неприбуткова організація обов’язково має переглянути свої цілі, мету та поставлені задачі, адже вона працює не так на розвиток своїх учасників, як на розвиток суспільства в цілому. Особливо це стосується громадських організацій. Адже колись, коли ще діяв старий закон «Про об’єднання громадян», будь-яка громадська організація працювала лише на розвиток своїх учасників та реалізацію їхніх прав і свобод, в той час як нові закони дозволяють розширювати сферу діяльності. Тому, під час перегляду установчих документів, слід приділити більше уваги меті та цілі, які прописані. Якщо метою створення організації був лише розвиток своїх учасників, а ціль – захист їхніх інтересів, то брати в роботу проекти, які не направлені на розвиток своїх учасників, подібній організації вже не можна. Позбутися такого казусу можна тоді, коли, наприклад, в пункт із метою додати, що організація працює не лише на задоволення певних потреб її учасників, але й на задоволення потреб суспільства.

Важливо!

Додатково рекомендується передивитися пункти в установчих документах, в яких йде мова про органи управління. Такі та подібні пункти також необхідно привести в вигляд, що відповідає міжнародним стандартам.

Слід зауважити, що ідеального зразку статуту – не існує. До кожного документу слід підходити індивідуально, бо кожна організація має свої напрямки діяльності, свою мету, ціль та поставлені задачі. Тому, якщо виникають які-небудь проблеми та труднощі із внесенням змін до установчих документів, слід одразу ж звертатися по допомогу до досвідчених спеціалістів, котрі зможуть якісно виконати аудиторську перевірку й відповідним чином переробити та внести зміни в статут, щоб він відповідав чинному законодавству України.

Інструкція щодо перереєстрації

Виконуючи перевірку організацій, працівники юридичної компанії «Наказ» можуть точно сказати, що близько 70-80% ще досі не перереєструвалися. Можливо, у деяких організацій виникають певні труднощі в процесі перереєстрації. Можливо, деякі не зовсім розуміють, як взагалі повинна виконуватися перереєстрація. Так ось, щоб у наших читачів виникало менше запитань, ми розкажемо про те, як повинна виконуватись та як проходить перереєстрація.

Інструкція щодо самостійної перереєстрації:

1. Перевіряємо статут організації на відповідність нормам чинного законодавства.

  1. Для громадських організацій, громадських об'єднань – ст. 11 ЗУ «Про громадські об'єднання» і закон в цілому.
  2. Для благодійного фонду – відповідність в цілому ЗУ «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
  3. Для кооперативів – відповідність в цілому ЗУ «Про кооперацію».
  4. Для профспілок – відповідність в цілому ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».
  5. Для інших неприбуткових – в цілому ЦК і ГК (особливо те, що стосується норм представництва на зборах, норм кворуму).

2. Перевіряємо статут на наявність пунктів про неприбутковість.

  1. Ніяких видів, напрямків діяльності, які передбачають прибуток.
  2. Відповідність П. 7 Постанови КМУ від 13.07.2016 № 440.

3. Якщо в статуті відсутня велика кількість обов'язкових вимог, то міняємо все, зберігаючи тільки структуру організації (назви, повноваження, склад органів управління).

4. Формуємо пакет документів:

  • Текст статуту з правками.
  • Протокол керівного органу і реєстр присутніх.
  • Протокол вищого органу і реєстр присутніх.
  • Довіреність на того, хто буде подавати.

5. Після узгодження – підписуємо документи.

6. Подача в Міністерство юстиції - Головне управління м. Києва Департамент державної реєстрації (вул. Євгена Сверстюка 15, 7 поверх, м Лівобережна).

7. Контроль реєстрації змін - до 4-5 роб. днів.

8. Позитивний результат в Міністерстві юстиції.

9. Подача документів до фіскальної служби:

  • Завірену копію нового зареєстрованого статуту.
  • Форму 1-РН в фіскальну службу.

10. Розгляд документів в податковій - 14 робочих днів.

Контроль – зателефонувати до податкової на 5 день після подачі.

11. Позитивне рішення податкової – рішення про включення до реєстру неприбуткових організацій.

Важливо!

Слід зазначити, що під час реєстрації та перереєстрації не буде необхідно сплачувати адміністративні та будь-які інші збори. Виключенням є лише поодинокі випадки.

 Комментарии

Отзывы (25)

Павел 30.05.2017 22:10

Я голова садового товариства (треба по новому законодавству бути САДІВНИЧЕ товариство), хочемо зробити Обслуговуючий кооператив Садівниче товариство "ююююю". Яка різниця між ними та чи зміниться оплата по налогам якщо ми не прибуткова організація і обслуговуючий кооператив теж не прибутковий буде. (громадська організація).

Цитировать

НАКАЗ 31.05.2017 09:54

Добрый день, Павел!
Для того, чтобы правильно ответить на первый ваш вопрос по поводу смены организационно-правовой формы, лучше позвоните нам по номерам указанным выше на этом сайте и наш специалист проконсультирует вас в телефонном режиме. По вопросу по налоговой - и общественная организация и кооператив и садовое товарищество - это все организационно-правовые формы неприбыльных организаций.
С уважением, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

Ольга 18.05.2017 14:10

Добрый день. Произошла смена адреса Благотворительной организации. Сменился район. В какую налоговую подавать заявление 1-РН, если отчетность мы здаем до конца года в старую нологовую. Спасибо

Цитировать

НАКАЗ 18.05.2017 19:16

Добрый день, Ольга.
Все верно, до конца бюджетного года вы сдаете отчетность в старую налоговую. Но в течении 30 дней после смены адреса старая налоговая должна перевести вас в новую налоговую, отследить переход возможно на ресурсе Министерства юстиции, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
После перевода - вы можете подавать 1-рн в новую налоговую.
С уважением, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

Ольга 10.04.2017 13:09

Доброго дня! Ми обслуговуючий садівничий кооператив (ОСК) неприбуткова організація включені в реєстр. Таке питання, в нас немає штатних працівників, голова правління та бухгалтер працюють на громадських засадах, на протязі багатьох років в кошторис ОСК включали статтю затрат як винагорода голові правління, бухгалтеру, електрику і т.д. з символічною оплатою (від 200-500 грн на місяц). Чи зобов’язані ми зараз в зв’язку зі змінами офіційно працевлаштовувати цих людей, чи буде вважатися винагорода голові, бухгалтеру розподілом отриманих доходів серед членів ОСК. Ще питання чи може голова ОСК сумісно бути бухгалтером в кооперативі де 360 членів. Дякую.

Цитировать

Тетяна 03.04.2017 13:49

неприбуткова организація з организаційно правовою формою садове товариство. в класифікаторі такої назви немає .питання яку форму писати в уставі при перерегістрації ?

Цитировать

НАКАЗ 04.04.2017 18:35

Доброго дня!
Яка організаційно-правова форма у вас значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань? По класифікатору є 950 номер Садівниче Товариство, але не можемо вам точно відповісти, яка інформація у вас по документах. Для того, щоб ми могли вам допомогти, зателефонуйте до нас за телефонами вказаними вище на сайті.
З повагою, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

Євген 28.03.2017 09:58

Доброго дня. В нас створена громадська організація шляхом повідомлення. В даний час хочемо зареєструватися як юридична особа, не прибуткова. Статут розроблено. Підкажіть будь ласка наші подальші кроки. Заздалегідь вдячні

Цитировать

НАКАЗ 31.03.2017 17:57

Доброго дня, Євген!

Вам необхідно звернутися да Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції за місцезнаходженням (адресою реєстрації) вашої організації для державної реєстрації.

З повагою, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

Тетяна 22.03.2017 22:57

Добрий день , підкажіть будь ласка , чи є у Вас консультація юриста( по зміні статуту), скільки коштує і як можна з ним домовитись? Заздалегідь дякую.

Цитировать

НАКАЗ 23.03.2017 09:23

Доброго дня!
Для того, щоб отримати інформацію від юриста, зателефонуйте нам за, будь яким, номером телефона вказаним на сайті вище, або напишіть листа на електронну пошту .
З повагою, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

АЙНА 31.01.2017 18:05

Подскажите, я являюсь председателем маленького ОСМД, в котором не предусмотрен бухгалтер (всего 12 квартир). Статут мы уже перерегирировали , с изменениями. Где и какой образец правильный заполнения формы 1рн, для подачи в налоговую. Если можно образец!!!!зараннее спасибо

Цитировать

НАКАЗ 31.01.2017 20:05

Добрый день, Аина!
Форма 1-РН заполняется в соответствии с графами прописанными в ней и Постановлением КМУ №440 от 13.07.2016.
Образец заполнения в Постановлении не предусмотрен, но вы можете найти в Интернете в свободном доступе.

Наши юристы с удовольствием помогут Вам заполнить форму, а так же подать ее в налоговую и получить решение о включении в реестр неприбыльных организаций.

С уважением, ЮО "НАКАЗ".

Цитировать

Ольга 19.01.2017 17:49

Доброго дня! Я член Ради міської організації інвалідів ВОІ "СОІУ" . Наша організація не прибуткова , зареєстрована до 01.01.2015 р. В мене питання: Чи потрібно нам робити зміни до Статуту нашої організації. Бухгалтер здавав річний звіт зауважень з боку податкової не було відносно перереєстрації Статуту. Прошу розясніть і допоможіть нашій організації. Будемо вдячні. З повагою Ольга.

Цитировать

НАКАЗ 19.01.2017 19:17

Доброго дня, Ольга!

У відповідності до Постанови КМУ №440 від 13.07.2016 всі неприбуткові організації повинні для підтвердження свого статусу подати відповідні документи та копію статуту до відповідного органу Державної фіскальної служби.

Статут має відповідати п. 7 Постанови для підтвердження податковою статусу неприбутковості та включення у електронний реєстр неприбуткових організацій.

У разі, якщо Ваш Статут не містить норм, передбачених п. 7 Постанови - ви має внести відповідні зміни до нього для можливості підтвердження статусу неприбуткової організації.

Спеціалісти нашої компанії допоможуть Вам у цьому випадку якісно та в найкоротші можливі терміни здіснити реєстрацію зміни Статуту.

З повагою, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

мария 15.12.2016 14:33

С нас нотариус взял 500 грн за заверение документа. Так что деньги платить нужно.

Цитировать

НАКАЗ 15.12.2016 15:35

Добрый день, Мария!
Какая у вас организационно-правовая форма неприбыльной организации?
Не все документы и не по всем неприбыльным организациям нужно заверять у нотариуса.
И деньги, которые вы заплатили - вы заплатили нотариусу за его услуги.
С уважением, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

мария 15.12.2016 15:53

У нас обслуговуючий кооператив садове товариство ".........".

Цитировать

НАКАЗ 15.12.2016 16:55

Мария,

обслуживающие кооперативы действительно обязаны согласно законодательству Украины и нотариально заверять документы и платить государственный сбор в полном размере - закон освобождает от заверения только общественные объединения и благотворительные организации, а от оплаты сбора - только те организации для которых законами Украины указан временной срок для приведение документов в соответствие (на сегодня это только общественные организации).

С уважением, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

Оксана 12.12.2016 17:17

Доброго дня! Скажіть будь ласка, якщо Громадській Організації був наданий статус неприбуткової 21.01.2015 року, то чи потрібно вносити ще якісь зміни до статуту?

Цитировать

НАКАЗ 12.12.2016 17:34

Доброго дня, Оксано.

Необхідно, щоб Ваш діючий статут містив положення, передбачені чинним Податковим кодексом України та Постановою КМУ №440 від 13.07.2016.

У разі, якщо ці положення містяться у Вашому статуті - змінювати його не потрібно задля включення згідно Постанови КМУ№440 до нового реєстру неприбуткових організацій.
Але, якщо вони в статуті не відображені - необхідно здійснити відповідні зміни до Статуту.

Спеціалісти нашої компанії допоможуть Вам у цьому випадку якісно та в найкоротші можливі терміни здіснити реєстрацію зміни Статуту.

З повагою, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

Алена 14.11.2016 16:19

Обслуговуючий кооператив змінив статут и подає його у новій редакціі до державного реєстратора, скільки коштує оплата послуг державного реєстратора? В ЦНАП необхідно звертатися і скільки платити за їх послуги?

Цитировать

НАКАЗ 12.12.2016 17:38

Доброго дня, Алена.

Для реєстрації зміни Статуту Обслуговуючий кооператив має звернутись до Центру надання адміністративних послуг.

Плата за державну реєстрацію змін для обслуговуючого кооперативу визначається за загальним правилом, як для юридичної особи, у відповідності до ч. 1 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та ромадських формувань" - 0,3 розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законодавством на 01 січня поточного календарного року.

З повагою, ЮК "НАКАЗ".

Цитировать

Максим 08.11.2016 18:26

як зареєструвати доповнення до Статуту ОСББ про неприбутковість згідно з пп.133.4.2, п.133.4, ст.133 податкового кодексу України

Цитировать

НАКАЗ 09.11.2016 13:29

Доброго дня, Максим.

Для реєстрації змін до статуту ОСББ вам необхідно, у відповідності до вашого Статуту, затвердити такі зміни зборами членів ОСББ та викласти Статут ОСББ у новій редакції або зміни до нього, зареєструвавши відповідні зміни у державного реєстратора.

З повагою, ЮК НАКАЗ.

Цитировать

Добавить комментарий